woensdag 8 juni 2016

E-commerce Insights Magento Event

Op 2 juni ben ik afgereisd naar Utrecht Mereveld om de 6e editie van Ecommerce Insights bij te wonen op uitnodiging van Mathijs Kok, eigenaar van Magento Gold Partner Guapa B.V. en tevens de organisator.

Dit was alweer de 6e editie van een mooi eCommerce event met als thema: Conversie. Mathijs, enthousiast als altijd, opende met de aankondiging van het programma en de sprekers. En dat zijn niet de minste:

Ecommerce Insights Sprekers

Het programma van de middag (met vermelding van de presentatie):

13:10 Introductie - Mathijs Kok - Eigenaar Guapa B.V. en gastheer van het event.
13:15 Remi van Beekum - Conversieoptimalisatie binnen digital marketing
13:45 Rolf Buist - 050 media - Tools en mogelijkheden voor conversieoptimalisatie
14:15 Jaap van Baar - Wiqhit - Conversie optimalisatie door personalisatie
14:15 Laurens-Jan Derijks - Email Enzo - Conversie optimalisatie door personalisatie
         (Jaap en Laurens-Jan hebben hun presentaties gecombineerd)
15:15 Eelco van Wijk - JMango360 - The App Economy - Mobile kansen
16:00 Kelly Pauw - Multisafepay - Optimize Conversion through Payment pages
16:30 Keynote - Guido Jansen – Euroflorist - Cross Cultural Website Optimization

Juist omdat eCommerce continu in beweging is blijven vragen knagen over hoe je van een bezoeker op je webshop een klant maakt, hoe je deze klant kan binden en wat je traffic naar je website kan vergroten. Vervolgens wil je het conversiepercentage natuurlijk verhogen. Op deze vragen kwamen de heren tijdens de interessante presentaties inzicht geven, ieder vanuit hun eigen invalshoek.

Als je denkt dat je alle wijsheid al in pacht hebt. Nee! Ondanks het feit dat ik de nodige ervaring heb met (inter)nationale E-Commerce pik je hier gemakkelijk nieuwe inzichten op van experts, ieder met hun eigen specialiteit, die je kunt toetsen en wel of niet kunt inpassen binnen je eigen visie. Een soort groeimodel van je kennis in deze snelle online wereld. Om je enig idee te geven van de middag kun je de korte 'Aftermovie' bekijken waar ik ook nog even mijn TV momentje pak met een lekkere kop koffie in de hand. Klaar voor de start!

Ecommerce Insights Aftermovie (3.12 min/sec)


Het volgende E-commerce Insights evenement staat gepland op donderdag 8 september 2016. Het thema is dan: OmniChannel. Weer een middag met concrete tips en klantcases. Ik heb het alvast genoteerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen