17 augustus 2016

Kind und Jugend beurs Keulen

In September is het weer zover. Fabrikanten van over de hele wereld presenteren hun succesnummers en de nieuwste producten voor baby en kind op de Kind und Jugend beurs in Keulen.

Kind und Jugend beurs 2016 Keulen

Vele jaren was ik, samen met mijn internationale team, met het merk Koelstra (kinderwagens en buggy's) deelnemende fabrikant aan deze geweldige beurs. Vorig jaar ben ik voor het eerst sinds jaren niet geweest en nu ga ik als bezoeker de beurs ervaren in mijn rol als e-commerce director bij BabyPlanet. Het is toch echt anders om je voor zo'n belangrijke beurs voor te bereiden als fabrikant dan als bezoeker.

Organisatie


De organisatie van zo'n beurs en de engagement met het publiek geredeneerd vanuit een merk is een totaal andere dan die van professioneel bezoeker die het overzicht over alle merken en producten dient te behouden. Things change zal ik maar zeggen. Intussen heb ik de handige Kind und Jugend App op mijn telefoon geïnstalleerd om structuur in het enorme aanbod aan te brengen en om als digital nomad op de hoogte te blijven van wat er al is en wat er komen gaat. Ik heb de App al even goed doorgeploegd en ik raad je aan deze te downloaden.

Wat vind je op de Kind und Jugend App


• Alle deelnemers van de beurs
• Deelnemers ingedeeld per land en per hal
• Een lijst met producten ingedeeld per categorie en sub-categorie met hun leveranciers
• Het totale programma van de beurs en de dagprogramma's
• Algemene informatie over de vakbeurs en de stad Keulen
• Het Hallen plan met een overzicht wie waar te vinden is
• De mogelijkheid favorieten in te stellen in je eigen overzicht

De vakbeurs


De Kind und Jugend is dé internationale vakbeurs waar fabrikanten de nieuwste producten op het gebied van baby- en kinderproducten tonen aan de wereld. Het is één van de belangrijkste meeting points in de breedste zin waar retailers, professionals en fabrikanten elkaar treffen om de laatste innovaties en de nieuwste producten te bekijken. Het is de place-to-be voor inspiratie en om nieuwe business mogelijkheden te onderzoeken. En dat alles op één plek: Keulen!

"Trade visitors are persons from the field of children's equipment (hardware, toys, textiles) who work in production, trade or services"
  - Koelnmesse GmbH

Meer content maakt de beurs aantrekkelijker


In de loop der jaren zie ik de content rondom de beurs behoorlijk verbeteren. De beurs biedt inmiddels een Blog, er is een LinkedIn groep, een Twitter account ( tweets met #kuj16) en een Facebook pagina die ik alle volg en terwijl ik dit schrijf heb ik me ook maar even ingeschreven voor de nieuwsbrief. Pinterest en Google+ volg ik niet omdat er toch regelmatig dezelfde content over de verschillende kanalen wordt gepost.

Voor fabrikanten is er een mooie mogelijkheid om persberichten op de website te plaatsen zodat je alvast vanuit je luie stoel kunt zien wat ze van plan zijn. Naast de beurs zélf is er, verdeeld over de beursdagen, een behoorlijk programma met interessante content die je kunt bezoeken. Het hele programma vind je via de App en op de website van de Kind und Jugend vakbeurs (Onder andere een aantal interessante e-commerce insights, maar ook natuurlijk de jaarlijkse awards, de ontwikkelingen van het babyvak in bijvoorbeeld China, Rusland en Brazilië, Design, Innovaties en de nieuwe Matchmaking365 Community).

Omdat je in die paar dagen nooit alles kunt zien en niet iedereen kunt bezoeken is het de moeite waard om de al beschikbare informatie via de verschillende bronnen op je gemak eens te bekijken zowel vooraf, tijdens en na de beurs. Ben jij er ook? Wellicht zien wij elkaar dan en vergeet de App niet te installeren. Download de App voor Android of iPhone hier, of via de App Store.

Wanneer en Waar is de Kind und Jugend beurs 2016


Datum: 15-18 September 2016
Plaats: Koelnmesse GmbH, Messeplatz 1, 50679 Keulen, Duitsland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten